Ce trebuie să facă viitoarele mame pentru a avea un copil sănătos: Sfaturi de neratat din partea specialiştilor

0
16
Beautiful pregnant woman sitting at bed and holds hands on belly in bedroom at home. Young mother waiting of a baby. Pregnancy, maternity and expectation image. Close-up, indoors.
Ce mananci si cat mananci iti poate afecta capacitatea de a concepe un copil, atat din punct de vedere pozitiv, dar mai ales negativ. Iata care sunt cele mai importante lucruri pe care le poti aplica pentru a-ti creste sansele să rămâi gravidă, dar si pentru a avea un copil sănătos.

1. Imbunatateste-ti dieta cu cel putin 3 luni inainte de conceptie
Nu doar femeile trebuie sa fie atente la ce mananca, ci si barbatii. Pentru a avea un copil sanatos trebuie sa aveti amandoi o dieta echilibrata, cu trei luni pana la un an inainte de a concepe copilul. In acest fel, nu numai ca va sporiti sansele de conceptie, ci si eliminati din riscurile de a avea un copil cu probleme.

2. Obiectiv – greutatea ideala

Este de preferat sa slabesti (sau chiar sa te ingrasi daca esti sub greutatea normala) pentru a atinge greutatea optima. Atat kilogramele in plus, cat si cele in minus pot contribui la reducerea sanselor de a ramane insarcinata. Inainte de a incepe, insa, orice dieta, consulta-te cu medicul tau si spune-i despre planurile tale.

3. Mananca sanatos

Sa mananci sanatos inseamna sa ai o dieta echilibrata, sa eviti alimentele bogate in zahar sau grasimi (prajituri, biscuiti, dulciuri). Alimentatia ta trebuie sa cuprinda un mix intre cereale, legume, fructe, lactate. Tinteste catre cel putin 5 portii de fructe sau legume pe zi.

Dieta ta ar trebui sa cuprinda

Cereale: grau integral, orez, grau bulgur, paste din grau integral, paine integrala etc.

Legume: spanac, shinduf, laptuca, frunze de ridichie, morcovi, sflecla rosie, castravete, fasole frantuzeasca, guar.

Fructe si seminte: ananas, limeta, portocala, guava, nuci, migdale, alune, nuci acaju.

Lactate: lapte, branza dulce, branza telemea, cas.

Principalele vitamine le poti lua din urmatoarele alimente:

Carbohidrati: paine, paste, orez, cartofi.

Proteine: carne slaba, carne de pui, peste, oua, fasole, linte.

Aminoacizi: peste, produse din soia; grau negru.

Fier: carne rosie, fructe uscate, paine, legume verzi, cereale fortificate.

Calciu: lapte, branza, iaurt.

Daca esti vegetariana, asigura-te ca nu-ti lipsesc din dieta proteinele si vitamina B12. Vitamina C ajuta la abosorbtia in organism a fierului, asa ca este indicat sa consumi fructe si legume care contin vitamina C.

4. Suplimente vitaminice si acid folic

Acidul folic poate fi luat atat de femei, cat si de barbati. El ajuta la reducerea riscului de atac cerebral sau atac de cord, cancer sau diabet. De asemenea, acidul folic contribuie la reducerea riscului ca fatul sa sufere de defecte ale tubului neuronal.

5. Renunta la alcool, tigari, cafea

Alcoolul si tigarile afecteaz nu numai sanatatea ta, ci si sansele de a concepe si de a avea un copil sanatos. Chiar si fumatul pasiv contribuie la diminuarea sanselor. Daca foloseai pilulele contraceptive si le-ai intrerupt pentru a ramane insarcinata, este timpul sa te lasi si de tigari sau alcool. Este mai sigur sa renunti la ele, decat sa-ti faci griji mai tarziu.

Mai multe studii au descoperit o legatura intre consumul de produse cofeinizate (cafea, ceai, cola) si infertilitate, pierderea sarcinii si nasterea unui bebelus subponderal.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.